Rehabilitacja, którą proponuje Instytut Psychoterapii jest bardzo mocno związany z pracą z ciałem a także z psychiką. Przede wszystkim używa się metody Feldenkraisa z hipnoterapią Miltona Ericksona. Kilka słów o pracy integrującej metodę Feldenkraisa i hipnoterapii Miltona H. Erciskona

Połączenie w pracy metody M.Feldenkraisa i hipnoterapii M.Ericksona jest pionierskim osiągnięciem M.Buscha. M.Feldenkrais (1904 – 1984) – iżynier budowy maszyn i dr hab. fizyki. Opisał on metodę somatycznego kształcenia pracy z ciałem, która proponując specyficzne sekwencje ruchów, wykorzystuje do tego funkcję jaką pełni system nerwowy, a szczególności mózg, a także szkielet i muskulatura.

M.H.Erciskon (1901 – 1980) – psychiatra i psychoterapeuta. Zasłynął jako skuteczny terapeuta, a w szczególności z hipnozy klinicznej.

Zajęcia mogą się odbywać albo indywidualnie albo grupowo.

I SPOTKANIA INDYWIDUALNE:

Spotkania indywidualne mają na celu pomóc pacjentowi poradzić sobie z następującymi dolegliwościami:

- w korygowaniu wad postawy,

- w okresie rekonwalescencji po złamaniach i urazach

- bólach pleców, kręgosłupa, stawów, bólach mięśniowych,

Ponadto pomagają:

- redukować stres,

- szukać rozluźnienia,

- zwiększać wrażliwość,

- redukować napięcie,

- uwrażliwiać i poszerzać świadomość własnego ciała

Częstotliwość spotkań jest ustalana w zależności od dolegliwości. Praktykuje się raz w tygodniu 50 minut.

II ZAJĘCIA GRUPOWE:

Spotkania grupowe podobnie jak indywidualne mają na celu pomóc pacjentowi poradzić sobie z następującymi dolegliwościami:

Zajęcia „Ciało, ruch samorozwój” - to zajęcia grupowe. Składają się z serii strukturalnych, sekwencyjnych ruchów, które są celowo proponowane. Proponowane ruchy wykorzystują uwagę, percepcję i wyobraźnię. Mają okazję rozwija nowych możliwości ruchu, a przez to doświadczania zdrowia na poziomie ciała, psychiki. Praca z ruchem jest wykonywana w pozycji leżącej na podłodze, w tempie i dostosowana do możliwości osób uczestniczących w zajęciach. Zasadniczym kryterium jest przyjemność w wykonywaniu ruchów i możliwość wykonania ich.

- w korygowaniu wad postawy,

- w okresie rekonwalescencji po złamaniach i urazach

- bólach pleców, kręgosłupa, stawów, bólach mięśniowych,

Ponadto pomagają:

- redukować stres,

- szukać rozluźnienia,

- zwiększać wrażliwość,

- redukować napięcie,

- uwrażliwiać i poszerzać świadomość własnego ciała

Częstotliwość zajęć grupowych jest raz w tygodniu przez 3 godziny zegarowe.

Prowadzący:

Piotr Bednarczyk